lørdag 26. mars 2011

Fredagskos

For mange er helgen fri og fanteri, for meg er den starten på nok en jobbøkt.
Men fri på den herlige fredagskvelden en kald dag i mars.
Jobbøkten starter lørdag kl 15.30, ingen landskamp på meg:(



Dagen startet med kurs som ble litt langdrygt da jeg følte at jeg skjønte ting et par hakk fortere enn resten som var der(litt selvskryt).
Jeg blir fort ukonsentrert og tankene flyr når jeg henger litt for godt med;)
Tankene flyr ofte bort i : hvordan ville folk reagert om jeg bare plutselig reiser meg å synger halleluja?
Heldigvis slapp de denne opplevelsen da jeg ennå har litt vett i behold denne uka.
Jeg lurer ofte på når jeg sitter i slike forsamlinger hva folk ville si om jeg bare reiser meg opp å synger for full hals, la oss la det bli med tanken tenker jeg.
Jeg konkluderer med at resten av tankene mine deler jeg ikke om jeg fortsatt vil ha bekjente ;)

Etter kurs må den slitne husmora hjem å sove litt. Hun sender samboeren ut på shopping, han plukker opp unger og ekstraunger som skal være med hjem.
Så slenger den fine husmora en big one i den nyvaska ovnen(som samboer vasket).
Forer barna og ekstrabarna, ,plutselig ringer det på  2 ekstrabarn til som kommer i hus. Da har vi tilsammen 6 barn i hus.
Husmora flykter til treningstudio for en time med fitnessboksing, konkluderer med at det er roligere enn å være hjemme.

Vel hjemme etter trening med en av øyas sprekeste damer så har antallet unger økt til 8.  Da hiver mor seg i dusjen, mens samboer lager middag til meg, seg selv og Silje.
Plutselig er antall unger ned i 6 igjen.

Endelig kan jeg sette meg  ned å koser meg med fylt loff og rødvin.




Fylt Loff består av:
En fin fersk loff. Jeg bruker ofte formloff, selv om det ikke har noen betydning.
Man skjærer så loffen i skiver, men la bunnen henge sammen.
Fyller mellom hver skive en blanding av:
Purreløk
Skinke
En pakke majones
En boks matfløte
Krydder etter smak

Topper det hele med ost og så liker jeg å ha tomater ved siden av.

En tvilling knappe 5 1/2 år likte det også veldig godt.


Tvilling nr 2 foretrakk Mario kart foran vårt herlige selskap.

Etterhvert kastet jeg ut 4 unger som begynner å ankomme  puberteten, så da var det bare 2 igjen.
De 2 fikk finne sengen alt for sent, men slik skal det være på en fredagskveld.
Naboen kom over en tur, å skravling resten av kvelden.
Når alle er dratt sovner husmora søtt inn på sofaen, der ligger hun til samboer har ryddet alt og drar henne med opp til sengen.
The End

1 kommentar:

Bling - our elf on the shelf sa...

Det der skal du be meg på, fort som F!
Høøøøreeeeer duuuuu deeeeeeet????
Det så sinnsykt godt ut!

Da er jeg bedd på middag til uka da... Eller?

Har jeg foresten fortalt deg at du er verdens vakreste lillesøster. At du er det flotteste menneske jeg kjenner, og at du er en av dem jeg er mest glad i i denne verden *ser søtt på*