søndag 20. mars 2011

Vin, taco & enda flere venner...

Jeg er så heldig at jeg har de mest fantastiske vennene du kan tenke deg.
Helga ble tilbrakt hos Guro som akkurat har flyttet inn i nytt hus sammen med ny samboer, å derav blitt en god kunde til Sparebank 1.
På lørdag kom min andre gode venninne Silje som faktisk skal gifte seg til sommeren.
Tilslutt kom en av mennene jeg har delt mest seng med her i livet, min kjære Vegard.
Som seg hør å bør inneholder disse kveldene masse vin, mat og prating.


Taco hører med når denne gjengen treffes.
Her er kokken i sving. Vi valgte å se på når hun mekket maten, dette pga at vi lagde middag, å det skal nevnesat vi ryddet og vasket opp etterpå.
Er man gjest så får hun jaggu varte opp litt også.


Sær som jeg er MÅ jeg ha Santa Maria krydder og saus, så vi kunne jo selvsagt ikke dra til den nærmeste butikken for å handle.
Det er harde kår for å tilfredstille denne kvinnen, det er det ikke alle som klarer;)



Det finnes mange måter å spise taco på, her har datter av verten blitt fanget i det kunstneriske hjørnet under måltidet. Veldig flott kunstverk om jeg må få lov til å si det.

Utover kvelden sitter vi på kjøkkenet å skravler. Vinflaskene blir tommere og støynivået høyere. Her deles det meste som man kanskje ikke deler med alle andre.
Vi får en slags overdose på vikige tema som bare prates om når vi har hverandre.
Vi ler, hyler, roper og noen gråter, her finnes det ikke noe vi ikke kan prate om. Vi deler livserfaringer fra topp til tå. Det er nok ingen som kjenner meg så godt som disse 3 gjør, å det er kanskje like så greit. 
 Ikke sikkert jeg hadde hatt så mange bekjente da ;)
På disse kveldene er det veldig viktig med kroppskontakt, vi pjusker og klør på hverandre.  Slik har vi vært så lenge jeg kan huske.
Dette er kvelder jeg kan leve lenge på.

Et av temaene vi tok opp i går er at vi synes vi blir vakrere med årene.
Konkludert pga at en av oss fant noen bilder fra videregående som gikk i nærmeste søppelbøtte. Det var vistnok et bedrøvelig syn.
Det var på den tiden jeg brukte rød apobase med olje som ansiktskrem,aldri nappet øyenbryn, barbert legger og hadde stram hestehale med bleket slitt hår. Samtidig trivdes vi godt i dresslignende bukser og stripete pologensere, eller jeans som ikke hadde sin beste passform til vår egen rumpe. Og vi må ikke glemme de flotte utvaskede collegegensere.
Jeg hadde absolutt ikke min glanstid på videregående med andre ord.
 Beilerne var ikke til å kunne ta og føle på ....

Vi er som en god lagringsvin, vi blir bare bedre og bedre desto eldre vi blir.
Hvor skal dette enda, da vi egentlig konkluderte med at vi er slett ikke så værste for øyeblikket. Spennende å se om 10 år hvilken mening vi har om akkurat det da.
Heldig er våre kjære som har oss ble også en konklusjon, jeg skal høre om min bedre halvdel er enig i den påstanden hehe...

Her har dere meg og de 2 andre lagringsvinene av det sterke kjønn..


Ingen kommentarer: