tirsdag 8. mars 2011

Kampen for likestilling

I dag er den berømte kvinnedagen, også kjent som min stesønns bursdag og dagen etter første dagen jeg møtte samboeren min ;)
 Vil du vite mer om kvinnedagen burde du skamme deg, jeg forteller deg det ikke. Dette er noe du burde vite selv.



Uansett, likestilling trenger ikke gå noe lengre synes jeg.
Helt greit at mannen i huset skifter dekk, setter juetreet på fot og henger opp klær.
Dette bør ikke bli kvinnejobber så lenge jeg lever.
Føler ikke noe slags akutt behov for å ta ifra eller dele på drittoppgaver som å renske sluka i dusjen o.l

Uansett så er det ikke å stikke under en stol at Kvinner er mer eller mindre best på alt vi gjør, om vi gidder å gjøre det vel å merke.
Jeg er en lat lat kvinne. Jeg er heldig som har en huslig mann.
Jeg trives med at ting ikke er som i gamle dager, samt at vi annå ikke har nådd 100% likestillingsdager.
 Jeg egentlig utrolig fornøyd med tilværelsen som den er.
Du ser nok ikke meg i noe kvinneforkjempene tog i norges land med det første.



1 kommentar:

Bling - our elf on the shelf sa...

Vi er arvelig belastet vi to, det er jeg 100% sikker på. Jeg er nemlig også lat ;)