onsdag 23. februar 2011

New York 3

Matprat!

Jeg husker egentlig ikke hva Silje spiste her, men minnes det var godt & at hun satte igjen handleposen sin der å måtte springe tilbake.
Helt utrolig at det ikke var jeg som gjorde det.

Jeg spiste kylling med noe appelsin greier som du ser her.

~~


Silje prøvde også Crabcake som egentlig var veldig godt, ja jeg var bortpå å pirka i maten hennes. Noe du skjønner hvorfor jeg gjorde når jeg viser deg bilde av min rekecoktail.

Crab cake


Rekecoktail
Denne var utrolig smakløs, tross i dressingene som var med.
Prøvde å kjøpe det 2 ganger og like misslykket.
2 scampi på en haug med isbiter, mye bedre med reker fra Rema 1000, sitron, majones og en formloff.

~~

Jeg fikk et intenst og deilig forhold til Cosmopolitan.
Jeg må finne oppskriften på den drinken å prøve å lage selv.
Evnt kanskje ikke det er så lurt, for da tror jeg at jeg konsumerer mere alkohol i helgene enn hva som er bra.



Jeg er også glad i hvitvin, sefølgelig drakk jeg "bare" moderater mengder av Chabli og Charddonay iløpet av turen. Vinkart ble lest mer enn en gang.


~~

Jeg er i NY og må jo sefølgelig spise Cup cakes.
Det fikk vi også servert på sex og singelliv touren, hadde vist noe med serien å gjøre??
Jeg er ikke noe blodfan så jeg husker ikke hvorfor.

Men her er en blodfan med sin cup cake

~~

Vårt siste måltif ble på en pub like rundt hjørnet for hotellet vårt.
Da måtte jeg jo prøve en Amerikansk burger.
Sorry manerene, men jeg spiser med fingrene titt og ofte.

~~

Vi var også på Pastis.
Anbefales også.
Jeg spiste en rett med lam, og sjokoladefoundant igjen.Mmmmm
Ja jeg spiser på en fancy fransk resturatnt med fingrene...
Selv om jeg spiser med fingrene kan jeg skryte av at jeg Og Silje faktsik ble innvitert med ut av mannen som vasket doene der og samlet inn skitne kopper;)


~~


Vi var å på en resturant som jeg tror var barsiliansk??
(Ja jeg hadde drukket vin før vi dro dit om du lurte på det)
Jeg husker ikke hva den het.........
Der kom de til bordet med kjøtt grillet på spyd hele tiden, så da kunne man bare skjære av det man ville ha.
En buffe med masse andre godsaker var det også der.
Der fant jeg meg en søt dverg og kunne forteller han livlig hvor søt jeg syntes han var hehe.
Viktig å gi komplementer om du vil ha noen selv.
Jeg fant også en "forlatt" bukett ved baren der, men desverre var den vist ikke så forlatt da en mann kom å krevde den tilbake til sin kjære.
Men jeg hadde den lenge nok til at jeg fikk tatt et bilde.



Kelneren var også en mann som fikk mange gode ord fra meg.
Silje hengte seg også på.
Vi mente bestemt han lignet på en hollywood skuespiller, men ingen av oss husker hvem??

Kanskje du ser hvem han ligner på??
Han ble uansett veldig glad i oss, så glad i oss at vi fikk feiret "18" årsdagen til Silje med gode kaker, sang og stjerneskudd.
Stjerneskudd må jo enhver 18 åring ha;)
Der å hadde de den utroligste deilige sjokoladeaken, jeg sprengte i meg hele det "lille" stykket jeg fikk.
Alltid utrolig gøy med "bursdager".
Bare å gå på wc der var jo en egen opplevelse.
En dame som jobbet der å kunne tilby alt det en dame trenger.
Parfymer, harspray, tannkost, deo osv.


Avslutter med dette bildet.

3 kommentarer:

Elins reiseblogg sa...

New York er virkelig en by å kose seg i! Og det ser det ut som du også synes :) Forøvrig så tror jeg kanskje at vi er "naboer" Iallefall innenfor sjøen rundt fjærasteinan :)
Håper du synes det er greit at jeg vil følge deg videre her inne!

She Who Dares sa...

Ja ser vist ut til at vi er "naboer" ja.
La meg til som følger hos deg også:)
Anbefaler på det sterkeste en tur til the big apple.

Silje Vanilje sa...

hahahahahahah! JEG VIL TILBAKE!