søndag 27. februar 2011

Man lærer så lenge man lever

Et sitat av Giambattista Gelli.
Har du ikke blitt voksen ennå?

Noe jeg har hørt mange ganger når jeg avslår å bli servert et glass rødvin?.
Hvorfor skal vi på død og liv lære oss å like ting vi i utgangspunktet klarer oss uten?
Tror nok ikke jeg får et dårligere liv om jeg hadde avstått fra å "lære" meg å  drikke dritten.
Jeg vet jo at jeg hadde i utgangspunktet gått glipp av mye flott om jeg hadde gitt meg ved første forsøk. Så jeg snevrer det inn til bare rødvin da, noe jeg akkurat har lært meg å like. Hvorfor har jeg prøvd i så mange år, hvorfor lar jeg ikke bare være å smake på det etter å smakt det første gangen når jeg synes faktisk det var ufyselig?
Lurer på hvilket innstinkt som sier meg at jeg skal fortsette med noe jeg i utgangspunktet ikke liker. Fordi alle andre sier at jeg ikke er voksen før jeg drikker rødvin? Nei det tror jeg egentlig ikke.
Så hvilken dyrisk drift er det som sier oss at we keep drinking den jævla rødvinen?

Jeg vedder på at jeg nå får kommentar fra min gode kollega at jeg er en svak, svak kvinne.... Hun klør etter å skrive det, evnt så må hun kommentere det på ett eller annet vis;)


Så jeg gir deg det selv, jeg koser meg med et glass rødvin tidlig en søndagskveld fordi jeg er en svak kvinne :)

Håper dere har hadd en strålende helg.

3 kommentarer:

Elins reiseblogg sa...

Så hyggelig at du har vært innom bloggen for nettbutikken min :)
Hilsen også en svak kvinne. Dersom en er det når en er glad i ett glass rødvin :)

Bling - our elf on the shelf sa...

Ha, da er det mange svake mennesker der ute ;)

Jeg er litt lei av å få høre at "så du har ikke blitt voksen enda" hver gang jeg takker nei til en kopp kaffe *roll*

Silje Vanilje sa...

Jeg kommer aldri til å bli voksen. Men jeg gleder meg til vi skal nyte et glass rødvin sammen da. Om 14 dager!