lørdag 26. februar 2011

New York 5

Sightseeing and stuff..

Ja, vi drakk ikke bare vin, spiste oss fete og brukte alle pengene på sko som gjør vondt.
Vi var også en tur på MOMA.

Her var vi skikkelig turister, silje ville ikke bli tatt bilder av denne dagen så jeg måtte bare knipse mest mulig av meg selv og kunsten.


I mangel av å kunne ta bilde av Silje knipset jeg bilder av meg selv på dassen.


MOMA var egentlig bare helt greit, nå har ikke jeg den største interessen for den slags.
Bildet rett over her er et ønsketre, der man kunne henge på ønskene sine.

Vel utenfor MOMA tvang jeg Silje til å ta et bilde av meg foran en "foss" som jeg bare syntes var utrolig stilig Er man turist så må man ha noen skikkelige turistbilder.


~~

Vi var jo sefølgelig en tur på brooklyn bridge.
Anbefaler vel å dra å denne iløpet av de første dagene, når du ikke er dønn sliten av all traskingen. Følte det tok en evighet å gå over den brua;)




~~

Jadda vi var også på empire state building.
Bygningen har 102 etasjer og er 381 meter høy (443 meter, inkludert antennen).
Dit dro vi tidlig på morgenen for å unngå kø. Det var jo sefølgelig kø der uansett, men slapp å stå i timesvis å vente.
Høyt var det og fullt av turister tysker, kinesere, japser, dansker, engelskmenn osv..
Så sefølgelig 2 snertne sneller fra Norway.


~~
Vi var en snartur innom Central Park.
Også alt for sent på turen, så føttene våre ville ikke bære oss så mye de siste dagene.
Masse flotte romantiske penker so vi gikk å så på. Noen som kjenner historein bak dette?



~~



Fingår blandt skyskraperne.

~~


2 kommentarer:

Bling - our elf on the shelf sa...

Neste gang SKAL jeg også være med, sånn er det med den saken :))

Silje Vanilje sa...

Har Empire-bildet vårt stående på kjøkkenøya nå! <3