mandag 21. februar 2011

New York i mitt hjerte.

Yes jeg har vært i The Big Apple.
Jeg hadde jo meldt meg som førstereserve da en av mine beste venner bestillte tur til seg og sin søster.
"Heldigvis" for meg kunne hun ikke bli med, Sorry Marte nå skal jeg gni inn akkurat hvor flott vi hadde det:)

Jeg kan nok ikke ta for meg hele turen i et innlegg, så jeg får prøve å dele opp litt av turen så dere får fordøyd intrykkene i små biter.

Turen startet iallefall med at jeg klarte å rote bort visan min dagen før avreise, de som kjenner meg vi ikke bli overrasket over akkurat det.
Så jeg legger altså ut på en reise til landet laaaangt der borte uten noe som helst kort i lomma....

Med hvert vårt fly setter vi kursen mot NY. Silje innom London  og jeg innom Paris.
Jeg skulle seriøst hatt et jeg reiser alene skilt, men heldigvis klorte jeg meg fast til en  dansk dame som å skulle videre med samme fly. Jeg hengte meg på henne som en klegg. Mulig jeg kunne virke litt plagsom, men jeg hadde ingen intensjoner om å sitte stuck i paris. Da jeg kun eide noen noen dollar, et par Margit Sandemo bøker( jeg tror egentlig jeg hadde Tengel den godes beskyttese under hele turen) og utsvetta klær.


Men jeg kom meg på flyet omsider.

Flyturen varer jo en del timer. Etter 2 svangerskap,( derav å føde 2 på rappen under det ene svangerskapet) så er ikke min  blære lenger skapt til å dra lengre distanser uten å måtte springe en del turer til privaten.
Heldig som jeg var havnet jeg sefølgelig mellom 2 store mannfol. Desverre for meg så kunne jeg jo ikke slenge føttene hverken hit eller dit. Å her snakker vi dama som virkelig ikke kan kunsten i å sitte ellegant rett opp og ned. Jeg klarte heller ikke å sove, så det ble å lese ferdig en bok og se 3 filmer.
Sefølgelig måtte jeg liiiide meg gjennom Sex And The City 2 siden Silje hadde bestillt guidet rundtur med denne serien i fokus.
Tror de mannfoka ble en smue lei av mine avbrytelser i deres nattesøvn for å komme meg dit jeg trengte, men de kunne jo faktisk tilbydt meg å sitte ytterst.

Vel fremme skal jeg jo finne veien ned til byen alene, hærregud ALENE.
Jeg , moi uten rettningsans alene in The big apple.
Hu dama ved bussen sa jeg ikke måtte se så "førstegangdureiseraleneut" for da var vist faren for å bli rana noe større. Takk for at du beroliget med søte damen....

Jeg kom meg da på bussen, og  jaggu kom jeg meg ikke av bussen å.
Med god veiledning av en lokal politibetjent kom jeg da inn i en bakgate full av gangstere. ALDRI har jeg holdt så hardt i kofferten min , og aldri har jeg vært så klar for å overgi meg til mørkere makter.
Men så spennende kunne jeg ikke være for de lot meg bare passere(kjennete nesten jeg ble en smule skuffet), og der midt i hjertet av NY stod Affinia Manhatten.



Dette bildet er tatt fra utgangen til Hotellet.

Silje var allerede kommet fra om møtte meg utenfor.
Hvis dere trykker på linken til hotellet ovenfor bildet så kan dere se hvordan hotellet er.
Helt greit hotell, med hver vår dobbelseng.
Og det viktigste var at det var kjøleskap der til å lagre vin.

Silje sin Koffert var sefølgelig forsvunnet, løsningen ble å springe til nærmeste butikk som var H&M(ja jeg er klinkende klar over hva vi gjorde). Her er vi da i NY og vi springer på H&M av alle butikker, dat var jo liksom ikke noe å velge mellom.
Uansett i nøden spiser fanden fluer eller noe sånn...

Ut å spiser vårt første måltid. Dessverre husker jeg ikke hva den resturanten het. Men finn utsikt hadde den.



Uten noen form for såper eller mye til skifteklær satte vi oss ned, Illeluktende, slitne og fornøyde med tilværelsen.




Glemte å ta bilde av maten her, men minnes jeg spiste noe kjøtt i mangosaus som var veldig godt.

Må bare nevne at vedsiden av oss kom 4 venninner, sikkert nymotens S&C girls som gløtta bare beskt bort på 2 svette slitne Nordmenn. Med hver vår havliter og tilsynelatende lite som minte om Carries eleganse i nevnte serie.

Etterpå rakk vi sefølgelig litt shopping.
Var en tur på macy's som egentlig ble for stort og rotete for min smak, så det ble det faktisk bare med den enen turen. 
Men rett utenfor fant vi alle damers drømmebutikk: victoria secret.
Aldri mer undertøy fra Cubus eller H&M, dette var drømmestoff for å ha nærme sine private deler av kroppen.



Det ble flere turer innom den butikken, og jeg tror det var der jeg la igjen mest penger på turen.

Tror dette var det jeg fyller på med i dette innlegget, but there will bee more too come...






















Ingen kommentarer: